Kenaikan harga barang





Minggu lepas harga petrol naik..Pagi ni..bukak jer email..dapat senarai kenaikan harga gula....adusss..ape nk jadi ni??mmg diakui kerajaan menghadapai masalah kekangan kewangan buat masa sekarang..sebab tu gaji penjawat awam xnaik2..cuepacs puas mintak..x dilayan..ermm..Bila kenaikan barang keperluan ni berlaku..yang terbeban orang-orang kampung..makcik2..mak2...suri2 rumah.
Aku tahu macam mana beban yg mereka rasa tu sebab bila balik kampung, aku selalu dengar rungutan..keluhan sedara2 aku.org kg..yer la..macam mana org2 kg..yg berpendapatan kecil ni xbising..xmengeluh..
Bayangkan..bila gula naik..semua barang makanan sedia masak pun akan naik jugak..silap2 kuih pun nanti 1 biji RM1..masing2 nk cari keuntungan..yg lelahnya nk tanggung ni lah..rakyat2 yg gaji sehari pun ada yg xsampai RM50..
Xhabis lg aku menulis td..mak aku call..cakap jer harga gula naik lg..mengucap mak aku..hehehe... Mybe lepas ni..akan ada lagi kenaikan harga barang yg akan berlaku..tunggu dan lihat jer la..

No comments

Hidup ini indah, hargai setiap detik keindahan
yang kita kecapi sebagai pengubat untuk
setiap duka yang hadir =)

❤Love to be loved❤