Balik Kampung oh Balik Kampung !

Akhirnya..sampai jugak k.a.m.i kt kampung..Kelantan..ermmm dh boleh agak kan mcm mana keadaannya..JEM! ari jumaat aku gerak dari Putrajaya ke Jerantut dulu..singgah umah umi..pastu Sabtu petang gerak lik kelantan melalui jalan felda Kechau..kt jalan tu xder la jem..tapi bila dah sampai kt simpang petronas Kechau..makkkk..kete tak bergerak melalui jalan Lipis-Merapoh..aduhhh..mmg kompem buka lam kete..nasib baiknya k.a.m.i dh siap2 mengtapau kt bazaar..kalau tak..buka la makan asap..huhuhu..oke tak nak citer panjang..tgk gambar2 kt bawah yang menceritakan segalanya..ohhhhh... ;p
setiap 200m berjln... meter duk cmni jerk..kete tak bergerak..



pandangan dr belakang..dgn semangat nyer aku snap :p


ish..ish..ish..org lain pun nk cepat jugak..mencelahh jer..buat susah org jer

Ni lagi teruk..memotong sebelah kiri..kuang ajo!


meter naik sikit..huhuhu..

mRCardigan dh mula tensen.. :p

makkkkk..jauh lagi...!!!

Jalan jem sampai la ke Bukit Tujuh..bila dh sampai jalan Gua Musang- Kuala Krai..fuhhhh..legaa..sangat..keadaan dah oke..kete still banyak..tapi meter dah naik jadi 110km/jam la... =)

Setiap tahun memang macam ni la keadaan jalan ke Pantai Timur bila musim raya..meriah kete kt segenap jalan..yang aku bersyukur sangat..sepanjang perjalanan tu tak der jumpa sesiapa yang kemalangan..alhamdullilah ya Allah..perjalanan k.a.m.i di permudahkan..




6 comments

  1. ore klate ko? huhu
    slamat hari raya

    ReplyDelete
  2. selamat hari raya aidilfitri dan selamat menyambut hari kemerdekaan! ;)

    ReplyDelete
  3. selamat menyambut hari kemerdekaan:-)

    ReplyDelete

Hidup ini indah, hargai setiap detik keindahan
yang kita kecapi sebagai pengubat untuk
setiap duka yang hadir =)

❤Love to be loved❤