Mahkamah Ipoh

Aku sekarang ader kt mahkamah seksyen 2 , ipoh.. Menunggu giliran bg keterangan.. Nilah keadaan yg paling aku tak suka.. Uhhh menunggu.. Waiting.. Tp bila kita kt sini, mcm jenis Orang yg kita leh tgk.. Yg buat kesalahan.. Yg dihadapkan di mahkamah.. Dorang yg buat salah aku tak kisah.. Yg aku kisah sekarang ni.. Yg buat aku tersentuh.. Bila tgk mak.. Bapak dorang.. Yg dtg nk dgr perbicaraan anakmereka .. Isteri yg dtg nk dgr kes suami.. Dgn anak2. Kesian tgk.. Manusia yg buat jenayag ni tak pernah pikir ker pasal keluarga masing2 ek? Tak kesian ker.. Mak yg dh tua.. Bertongkat.. Jln pun mcm dh tak larat.. tp demi kasih yg tinggi.. dtg jugak terconggok dgr perbicaraan.. bila melibatkan mahkamah.. sesuatu kes tu bkn senang nl settle. Br td aku tgk..ada mkcik ni, mybe dtg nk tgk anak dia.. Ya allah sungguh aku kesian tgk dia.. Insaf la wei .. Kalau tak pikir pasal dr sendiri pun.. Kesian la kt orang yg sayangkan kita..

~emosi di pagi khamis.. Sori yer kalau ader kesalahan tatabahasa. Naip guna enpon.. :p

2 comments

  1. takutnye naik mahk..hr tu 1st time naik, smpai skt prut..hihi

    ReplyDelete
  2. Hehe.. Tu la.. Last2 postpone plak

    ReplyDelete

Hidup ini indah, hargai setiap detik keindahan
yang kita kecapi sebagai pengubat untuk
setiap duka yang hadir =)

❤Love to be loved❤