Rumah ku..Kereta Ku..diselubungi Iklan Loan..ohhhh..

Banyaknyer..banyaknyer..waaahhhh banyaknyerr..iklan / promosi untuk buat loan..errrrrr PROMOSI HARI RAYA..waaa..macam-macam la..kete tu kalau parking kejap jer kt bank ker..kt pasaraya ker..ada la risalah yg dorang selit kt wiper..huhhhh..bank kami paling murah..tiada tandingannya..cewahhhh..ngalahkan nk bagi promo biskut raye..hehehe aku pun byk terima risalah2 mcm ni..kalau balik umah,cek dlm peti surat memang kompem ader.tak cukup dlm peti surat..hahhh kt grill pintu umah tu diselitnya..ishhh..
Minggu lepas aku terima panggilan tepon..memang tak kenal nombor tu..jawab2 jer..oowhhh member satu sekolah aku dulu..ayat pembukaan cakap tu ok la..hehe tny bila kita nk wat reunion ..jumpa balik kawan2 lama..pastu perenggan kedua terus promo kt aku suh buat loan ngan bank yg dia keje..hehehe..panjang lebar penerangan dia bagi..siap nk tahu gaji aku brape..nk tolong kira berapa riban leh lepas kalau wat loan..aduhh...
tapi tak leh nak salahkan dia kan..dia pun nk cari duit raya jugak..keje ..
Memang tak dinafikan ramai yang buat loan sempena nak raya ni..dan kebanyakannya mesti yang keje gomen...senang nk diluluskan..tapi kalau buat pinjaman tu untuk nk beli barang2 raya...tujuan nak menunjuk..ishh berbaloi ker?Tapi ada jugak yang buat pinjaman ni sebab nak sediakan persiapan raya untuk anak-anak..duit gaji keje tak cukup..anak sepuluh..ermm kalau yang kes macam ni, kesian pun ada kan..
Moral dia..mari lah kita sama-sama berdoa semoga rezeki kita murah dan tak payah berhutang lagi..ermm boleh gitu?? hehehe =)


4 comments

  1. sama macam keta sayalah.. asal paking bandar, ada je terselit loan2 dari along ni.. eheheh

    asal kita tak terjebak lah kan,,, jadi pengguna yang bijak

    ReplyDelete
  2. jangan buat loan semata2 nak makan piza kak..haha

    ReplyDelete
  3. Gen2Merah~ slogan KPDNK tu =) pengguna Bijak..

    ReplyDelete
  4. H.J ~hehehe..kalau buat loan sbb nk mkn pizza kompem tak lulus..sikit sgt..ngeeee =)

    ReplyDelete

Hidup ini indah, hargai setiap detik keindahan
yang kita kecapi sebagai pengubat untuk
setiap duka yang hadir =)

❤Love to be loved❤