Sejuk yang sangat sejuk!

Tak tahu kenapa..tapi aku rasa ari ni ari yg paling sejuk kt ofis ni..jari nk menulis & menaip pun kejang jerk..pakai jaket pun masih terasa sejuk nye..bila jenguk kat luar..laaaaa..patut la..hujan rupenya..kilat..angin..ermmm..Lebat sangat..tambah plak aku duduk betul2 bawah aircond..lagi la beku.sejuk sampai kt tulang rasa!
ermmmm ni la kita manusia kan..suka merungut..:p kalau panas kan..kata panas tak leh nk buat keje plak, berpeluh2..bila hujan..sejuk sampai rasa nk beku..ishhhh...huhuhuhhu..biasa la..dah lumrah manusia..mana ada yg rasa sempurna dgn apa yg dia ada..betul tak?
Apa yang penting kita harus sentiasa BERSYUKUR dengan segala nikmatNYA...tak kira apa yang berlaku..kita tetap harus bersyukur..kalau sakit..kita mesti bersyukur kita masih bernyawa..kalau susah..kita harus muhasabah..ingat bahawa ada yang menderita lebih dari kita..
Manusia yang tak bersyukur dengan apa yang dia ada kene sentiasa ingat..Allah tu Maha Kaya..Maha Mengetahui..kalau DIA nak..sekelip mata jer dia boleh ambil balik apa yang DIA bagi..Apa yang kita ada kan semuanya pinjaman jer..kebendaan tak ada yang kekal..


No comments

Hidup ini indah, hargai setiap detik keindahan
yang kita kecapi sebagai pengubat untuk
setiap duka yang hadir =)

❤Love to be loved❤