Nak kejar Lampu Hijau sangat!

Assalamualaikum & Happy Thursday Lalink!



Syukur Alhamdullilah! tu jer mampu aku ucap pg tadi..Mcm biasa la aku bersiap nak pegi keje..pastu siap2 start kete..sambil dgr lagu Ziana Zain aku layannn jer.. pastu sampai satu simpang..dah dekat jer nak sampai ofis nyer..dr jauh trafik light dah hijau..so aku pun pecut la..pecut punye pecut..dah nak merah..aku tak blh buat ape pegi la jugak coz kt blakang pun ader kete jugak..kang kalau aku brek ader tergolek aku ngan kete2 skali ngan kete2 blakang aku skali....tetiba dr jalan simpang satu lg, penunggang-penunggang motor dah gerak..yer la dorang dh nak hijau kan..masa tu tuhan jer tahu betapa berdebar nyer aku..YA ALLAH..nasib baik ada lorong lagi sebelah kiri..aku pun ngelak la ke sebelah kiri..Masa tu macam-macam ayat 'KALAU' ada dlm kepala ni..'kalau' la aku telanggar motor-motor tu..ishhhh takut nya..Syukur xde ape2.....Ketar lutut ngan tangan aku masa bw kete sampai lah ke Ofis...

Kejadian tadi betul2 buat aku trauma..lepas ni tak nak dah pecut laju-laju nak kejar lampu hijau..Pengajaran utk aku...... 

Always Be Careful While Driving!



4 comments

  1. salam dik...singgah jap sambil jalan2...heee
    betul tu hati2..dekat trafik light kena slow...macam Cik Abg akak pun suka pecut kena lampu hijau...

    ReplyDelete
  2. @puteri rimba & fendy | pasni kene lebih..lebih..lebih..hati2...

    ReplyDelete
  3. sangat menarik, terima kasih

    ReplyDelete

Hidup ini indah, hargai setiap detik keindahan
yang kita kecapi sebagai pengubat untuk
setiap duka yang hadir =)

❤Love to be loved❤