Kenangan Silam

♥ Assalamualaikum & Happy Saturday Lalink !

Weekend . best kan =) 
Baru 3 hari sekolah bukak kan .. dan masa aku duk berblogwalking , banyak kawan-kawan blogger buat entry kongsi cerita zaman sekolah dulu =) HIHIHI . bila baca cerita dorang aku pun senyum sendiri .. ingat balik kisah-kisah sekolah aku dulu :p

Haissss nk citer jugak lah .. banyak benda yang best masa sekolah ..errr yang tak best pun ada , tp bila diingat balik .. yang tak best tu jadi lucu pulak .. ngehhhh ..


Waktu di sekolah rendah .. aku selalu kene buli jer .. HUHU , sedihhh! BFF pun tak der =(  
*duk jalan-jalan nak p kantin tetiba budak lelaki datang tepuk belakang 
aku ingat smp sekarang sape yang buat tu ..HEHE .
* Alatulis aku selalu kene pau ngan budak-budak laki .. aku ? diam jer .. takut nak melawan 

Dalam pelajaran aku terer BM .. Penah dapat hadiah dr cikgu sebab dapat markah paling tinggi=) tapi penah jugak kene denda berdiri atas kerusi meja coz tak siapkan keje sekolah .. HAHAHA

Waktu ni permainan paling pemes dikalangan kami ialah .. main berebut tiang ..HAHAHA .. serius lawak bila ingat balik ! sampai jatuh-jatuh nak rebut tiang ..alaa lebih kurang cam main rebut kerusi tu , cuma yang ni tak de muzik la .

Time balik sekolah .. berebut nak beli air kt kedai ..nama kedai tu 'Kedai Kak yah'.. ishhh mmg penuh lah .. aku selalu beli 'air ore campur jambu ' ngan 'keropok yang dah dihancur-hancur' dua tu baru 30 sen =)  

Masuk Sekolah Menengah  .. nak pegi sekolah kene jalan kaki kat jalanraya .. sampai lintas jambatan ..Jauh .. tapi tak terasa la jauhnya sebab ramai-ramai kan .. Abah ada belikan basikal, tapi aku tak guna buat pegi sekolah coz semua orang jalan kaki, tetiba plak aku nak naik beskal sorang-sorang .. HIHI malu ^_~

BFF aku waktu ni Jijah ngan Mctie .. kitaorg mmg kepala GILA-GILA .. bila start form 4 lagi la bertambah GILA-GILA .. best sangat waktu tu .. masuk form 5 aku duk asrama .. 

Duk Asrama .. banyak peraturan yg kene ikut .. tapi banyak jugak yang aku pelajari =) 
banyak benda-benda pelik-pelik berlaku .. ermmm macam-macam lah ..

Bila naik Tingkatan 6 .. Makin dewasa .. masa form sixth aku mmg minat dengan aktiviti luar .. dan disebabkan kami budak sekolah yang paling tua .. selalu la dilantik jadi fasilitator untuk program luar sekolah =) Kat mana jer ada program ..aku ngan kengkawan .. Ckin, Angoh, Sani , Due .. mesti join .. 

Penah skali kami naik Gunung Kambing kt daerah Kuala Krai .. Gunung tu mmg jarang orang naik . sampai atas tak cukup khemah .. sudahnya  aku , ckin & Angoh tido dalam hutan tu berlapikkan kain atas tanah .. berbumbungkan langit ..errrr seramm.. 

Banyak kalau nak cerita kan.. banyak sangat ..
dan bila aku tgk gambar-gambar kat bawah ni .. bertambah-tambah la buat aku ingat pada kisah-kisah dulu =)









psstt ~ saje buat entry kisah lama-lama .. tahun depan dan tahun tahun seterusnya ..bila aku baca balik , mesti tersenyum sorng-sorang .. Rindu sangat zaman persekolahan =)


8 comments

  1. kenangan kak pulak,naik basikal lalu kat kubur..menakutkan aje..bila sampai kat kubur aje kayuh laju2..

    ReplyDelete
  2. @cinnamon.com
    ehhh hihi ..mmg menakutkan tu kak..tmbah kalau malam2 ..serammm =)

    ReplyDelete
  3. @Iffah Afeefah
    =) bila tahun baru .. byk kenangan tahun lepas yg teringat balik kan ^^

    ReplyDelete
  4. assalamualaikum fiza...memori tu lah yg istimewanya akan jadi kenangan selama2nya...:)

    ReplyDelete
  5. @maszull
    waalaikumussalam mama .. betul tu mama=)

    ReplyDelete
  6. haha..betul tu..zmn sekolah mmg byk kngn..bila kenang balik mmg boleh tergelak balik..rasa mcm tak matangnya..kdg2 gaduh2 ngan kwn2..pdahal benda kecik pun.hadoii..yg main tiang pun mmg femes..swOnok main..m'halanh org lalu lalang..mmg terbaek..heehhe

    ReplyDelete
  7. @biela bell
    hihi .. best kan main rebut tiang .. waaa .. nk sekolah balikkk ..huihi

    ReplyDelete

Hidup ini indah, hargai setiap detik keindahan
yang kita kecapi sebagai pengubat untuk
setiap duka yang hadir =)

❤Love to be loved❤