Selagi Ada Nyawa

9:49 PM

Assalamualaikum .


hi lalink ! .. 

Hari ni Sabtu kan .. ermm bestnya habiskan masa kat rumah , buat apa yang patut . Pastu rasa boring keluar pegi jenjalan kat Alamanda . tambah-tambah pulak sekarang aku dah ada teman kat rumah bila Mr .Cardigan kene keje hari minggu  .. 

Adik aku . Weeda . ohh , dia ada blog dh .. HIHI baru lagi . Baru nak bermula :)

****

oke .. tukar cerita .

Ada baca metro tak tadi ? ada baca tak kisah pasal seorang pemuda .. umo 25 tahun , tengah cari mak ayah kandung dia . kisah orang mencari keluarga kandung yang terpisah memang berita biasa aku baca . tapi kisah pemuda ni lain sikit , yang sedihnya , Mak ayah yang dia cari tu .. Mak Ayah yang buang dia tepi tong Sampah masa dia masih bayi lagi . Ya Allah ..  Mulia sungguh hati pemuda tu , walaupun macam tu skali Mak Ayah dia buat , Masih ada rasa sayang pada keduanya . Malah dia masih bersyukur .. dia masih bernyawa ,sekurang-kurangnya Mak Ayah dia tak buang dia dalam sungai atau campak dari bangunan .. :(

Memang sedih perjalanan hidup dia sebagai anak terbuang . Masa baca cerita dia tu pun tersentuh hati ni :(
 Tapi sekarang selepas pelbagai derita yang dilalui , dia dah berjaya dalam usaha dia sendiri . alhamdullilah .


Semoga impian dia untuk berjumpa dengan Kedua orang tuanya tercapai =)






You Might Also Like

7 Adam Hawa Comel

  1. minta2 mak dia baca akhbar metro tu..

    ReplyDelete
  2. semoga impiannya jadi kenyataan

    ReplyDelete
  3. boleh ker jumpa.. huhu

    Jom baca sebentar..=)
    http://lolz-l.blogspot.com/2012/02/menyekutukan-allah.html

    ReplyDelete
  4. H.J ~ ermm .. mintak2 la kan ..

    Uncle ~ wahhh uncle disini =) amin ..

    L ~ sama-sama kita doakan . i'allah .

    ReplyDelete
  5. semoga dia jumpa ibuabapa kandung dye..

    ReplyDelete
  6. hati dia memang bersih...takde rasa terkilan..marah ke?...

    ReplyDelete
  7. dyabunga ~ amin ..

    Diana ~ errr marah ape?

    ReplyDelete

Hidup ini indah, hargai setiap detik keindahan
yang kita kecapi sebagai pengubat untuk
setiap duka yang hadir =)

❤Love to be loved❤

Follow me on IG !

Like us on Facebook