Jalan kita

Assalamualaikum .

hi lalink !

pilih , jalan mana yang kamu mahu ?



Jalan yang curam macam ni ?
Jalan cantik yg dipenuhi bunga-bunga ?

Jalan lurus tapi berdebu .?
Jalan bengkok ..?

Jalan bersimpang , yg akhirnya korang akan keliru jalan mana yang harus dilalui ?

Jalan lurus .. dan kita nampak apa didepannya walaupun jln tersebut berliku ..

Jalan berisiko .?
Atau jalan yang berbukit seperti ini ?


sama jugak dengan jalan hidup . Pilih yang boleh membawa kita ke arah kebaikan dan kejayaan . Jika sekali tersilap , jgn cepat putus asa , cari semula jalan yang betul .. anggap  kesilapan itu sebagai pengajaran dan pengalaman untuk lebih mematangkan kita .


salam jumaat semua :)

sumber pic : google 




6 comments

  1. Extreme nya jalan tu.. Dalam kehidupan , pilihlah jalan yang lurus.. surah al fatihah..

    ReplyDelete
  2. semoga setiap insan tabah, di bekalkan semangat dan sabar dalam menhadapi cabaran kehidupan...

    ReplyDelete
  3. pilih jalan yg benar segala benar benarnyaa. eheh.

    ReplyDelete
  4. assalamualaikum fiza....kena pilih jalan yg benar kan jgn tersalah pilih akan musnah semuanya...:)

    ReplyDelete
  5. wuu nak yang bunga2 lah..untung2 boleh jumpa putera raja kihkih

    ReplyDelete
  6. jln bukit mungkin slmt tp lmbt sampai..jalan curam mcm bahaya je

    ReplyDelete

Hidup ini indah, hargai setiap detik keindahan
yang kita kecapi sebagai pengubat untuk
setiap duka yang hadir =)

❤Love to be loved❤