Senang dan Ringkas .

Assalamualaikum .

hi lalink !

Asal Isnin je mesti tak de mood kan nk buat keje . penat la , ngantuk la , stress la . erm .
 jom bersenam sket :) senaman ringan kat ofis . 

1. Duk atas kerusi , angkat kaki kira-kira 5 cm dari lantai .Luruskan kaki tu ke depan pastu turunkan semula ke posisi asal . Ulang 12 kali . Buat kat dua-dua belah kaki oke :) 
2. Duduk tegak atas kerusi , tarik nafas dalam-dalam sambil tahan perut kira-kira 10 saat . pastu , lepaskan . Ulang 12 kali . Senaman ni elok kalau selalu buat kat ofis :) 
3. Duduk tegak sambil dua-dua kali pijak lantai , kedua tangan letak kat sisi meja . Pastu tekan belakang sekuatnya , tahan beberapa saat kemudia  .. lepaskan . Yang ni pun ulang 12 kali .

Amacam ? oke ? segar sket ? hehe . simple jer kan senaman ni tapi tahu tak , selain untuk kesihatan , senaman jugak boleh kurangkan tekanan masa keje .

So , Selamat bersenam :p





9 comments

  1. Replies
    1. hahaha .. mls jgk , buat senaman mata :p

      Delete
  2. mudah..sambil duduk pun kita boleh bsenam.. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. yup =) . Cik Nur .. Moga sihat-sihat selalu yer =)

      Delete
  3. assalamualaikum fiza...selamat bersenam yer...:)

    ReplyDelete
  4. ecehhh Senaman nie boleh turun berat badan ke ?

    http://bloghasbeenremove.blogspot.com/

    ReplyDelete
    Replies
    1. hihihi .. leh hilangkan lenguh je kot :p

      Delete

Hidup ini indah, hargai setiap detik keindahan
yang kita kecapi sebagai pengubat untuk
setiap duka yang hadir =)

❤Love to be loved❤