Bunyi dari tingkat atas ?


Assalamualaikum .


Baru siap buat sarapan , Nasi Lemak 2.0 , opsss . HEHE . 
Aman je rasa pagi ni , walaupun hati agak sedih . Tak de bunyi orang tolak kerusi , orang main guli kat tingkat atas rumah aku ni . eh , entah la , kenapa ye ? setiap hari aku dengar benda yang sama . suka betul orang main guli , main kerusi .
hahhhh tengok , baru je aku cakap aman .. dah ada dah bunyi orang tolak kerusi ke meja entah . erm . 

Ada jugak la ari tu aku bukak cerita pasal bunyi ni , pastu semua kawan-kawan yang duk borak skali tu *dorang semua tgl kat appart. Putrajaya ni , cakap .. dorang pun selalu dengar benda yang sama . yang pasal main guli tu yang pasti .
Misteri kah itu ?? 

oh ya , dalam fb pun ada kawan yang penah postkan status pasal dia geram duk dengar bunyi orang curah guli & orang main almari . Apakah itu?



Macam-macam anggapan yang aku dengar . ada entiti la , jin yang menumpang la . Pada aku senang je , mungkin bunyi -bunyi tu hasil daripada gerakan-gerakan  jiran yang tinggal kat atas . bila kita duk tempat yang tinggi mungkin gelombang bunyi yang dikeluarkan lebih kurang sama kan . logik tak ?


Wallahualam .







20 comments

  1. haha. betul tuu. kalau kt asrama pun sama gak. hihi..

    ReplyDelete
  2. sangat mistik..

    masa study kt UUM dulu selalu dgr bunyi2 yang pelik2

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau kolej or asrama lg macam2 kan ..

      Delete
  3. hahahaha..... seram jugak saya membacanya....
    sesedap kan hati sekuat mana pun.. tetap x kan tenang. lebih baik buat bacaan yassin.. lagi bagus jadi bercahaya sedikit rumahnya dgn bacaan yassin...

    ReplyDelete
  4. ogyep pun duduk atas angin gak... InshaAllah x de pulak terdengar gelombang2 bunyi mcm tu... cumanya kalau angin kuat bangat..bunyi angin tu itself memang meremangkan bulu roma... InshaAllah, x de apa2 lah tu...

    ReplyDelete
  5. Baik g periksa dulu ada ape , jangan salah sangka. nanti menjadi jadi huhuhu Tapi betol jugak, maybe gelombang bunyi yg terhasil drpd bunyi2 jiran2 lain buat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. g cek ? hihi nanti sy kena marah pulak , tetiba nk cek rumah org :p

      Delete
  6. erk.. ada jugak kes mcam ni? try panggil ustaz r... mana la tahu ada something..?

    ReplyDelete
  7. haish..seram lak bila baca.
    cuba tnya org tgkat atas, ade main guli ke..?
    untuk kepastian...

    ReplyDelete
    Replies
    1. hihi .. nk tny tp kang kena sound pulak :p

      Delete
  8. jeng3x :p
    panggil ustaz untuk tengok2kan. tapi tak mustahil jugak glombang bunyi :)

    ReplyDelete

Hidup ini indah, hargai setiap detik keindahan
yang kita kecapi sebagai pengubat untuk
setiap duka yang hadir =)

❤Love to be loved❤