Hikayat Gagak Yang Bijak


Assalamualaikum .


Zaman 90-an dulu-dulu , ingat lagi tak kartun ni ? dia selalu keluar kat RTM rasanya . Masa ni aku sekolah rendah lagi . Bila keluar je cerita ni , mesti melekat depan TV . tak lama pun siaran dia , dalam 2 minit lebih je . Nostalgia betul kan . Kartun dulu-dulu , banyak pengajaran yang diterapkan untuk dijadikan contoh , kartun zaman sekarang banyak yang cerita bergaduh , berperang , berebut kuasa , yang mengarut pun ada . Kalau yang paling oke pun aku rasa Upin Ipin dan ada la dua tiga jenis citer kartun lagi .





Moral Of The Story nya - Usaha Tangga Kejayaan . 
Jangan cepat putus asa dalam apa jua yang kita lakukan :)




9 comments

  1. layan kejap cerini kak...
    memang nostalgia...
    cerita kartun dulu2 memang pendek2 tp banyak pengajaran...
    paling suka tengok kisah kancil... :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. a'ah kan sang kancil ngan sang buaye tu .. bes :)

      Delete
  2. cerita yang takkan lapuk

    HEHE


    Singgah sini...


    Update dah!!
    jom baca entry nih.. Jom la.. Jom laa..


    http://blogbudaksengal.blogspot.com/2012/05/practice-makes-perfect.html

    ReplyDelete
  3. ingattt...!
    lepas tu katun si kancil dgn si buaya tu..!

    bestt..!

    ReplyDelete
  4. tak dapat tengok. wifi hostel block youtube. sobs!

    ReplyDelete
  5. awat den mcm tk penah tengok :D

    ReplyDelete
  6. Perjimpunan bilanan bru2 ni de pasal ni

    ReplyDelete

Hidup ini indah, hargai setiap detik keindahan
yang kita kecapi sebagai pengubat untuk
setiap duka yang hadir =)

❤Love to be loved❤