Memandu sambil pangku anak , jgn la !


Assalamualaikum .


Penah tengok tak pemandu yang memandu keta sambil pangku anak ?
pastu siap suh anak main pegang stereng , main gear ?
Anak pulak umo dalam 2-3 tahun . Aku slalu tengok . Adehh jangan la camniii ? oke , kalau kat jalan kampung aku boleh terima , macam oke la kan . Tapi yang jadi masalah kalau kat Jalanraya . Bukan ke bahaya tu , kalau jadi apa-apa macam mana ? 

Penah jadi kat aku  , hampir nak xcident bila pemandu tu brek mengejut dan jawapan yang dia bagi - Anak main gear - 
hurmm , geram tahu ! kesian adik aku , terhentak dada kat seat belakang :(

Tolong la , jangan la amalkan , fikirkan keselamatan anak anda tu sendiri , pastu fikir keselamatan orang lain sekali . Benda kalau nak jadi , kita tak jangka pun . sekelip mata je . Takkan dah jadi apa-apa baru nak menyesal .

Saling ingat-mengingati itu perlu





9 comments

  1. memang bahaya memandu sambil pangku anak...
    kena beringat sebelum terkena...
    jangan nanti, bila dah terkena baru nak menyesal...

    ReplyDelete
  2. assalamualaikum fiza..memang bahaya kalau memandu dlm keadaan mcm tu kan...mcm2 bahaya bakal menimpa kita jauhkn lah anak2 dr seat pemandu tu...:)

    ReplyDelete
  3. tau xpe..btul sgt la tuu..xleh la 'jual ikan' waktu kat jln raya ..(selfish) .ahah

    ReplyDelete
  4. niat nk seronok, tp bila dah kena. baru terpikir kan. hekhek

    ReplyDelete
  5. setuju tu...ramai sangat yang suka bawak keta sambil pangku anak sekarang..lupa dah keselamatan.

    ReplyDelete
  6. nt klu dh eksiden barulah dia menangis air mata sebaldi

    ReplyDelete
  7. manja ngan anak aje.hmm jangan dilayan sangat kehendak anak eh.kadang2 si isteri pon biarkan je.

    ReplyDelete
  8. Tapi de juga..susah sgt,sbb ank tu perap nk mnje. ..

    ReplyDelete
  9. betul tu..suke membawak duke buat pe kan..


    CM tag ye...wajib join..anda dipaksa..hehe


    http://mayandhanis.blogspot.com/2012/05/segmen-saya-blogger-hot-by-chegu-along.html

    ReplyDelete

Hidup ini indah, hargai setiap detik keindahan
yang kita kecapi sebagai pengubat untuk
setiap duka yang hadir =)

❤Love to be loved❤