Tips Gembira


Assalamualaikum .


Kita semua nak happy kan :) setiap hari kalau boleh bukak je mata , nak tengok , dengar dan tahu perkara yang gembira je . Untuk gembira , ada beberapa perkara terbaik yang boleh kita lakukan setiap pagi , bila celik je mata :)


1. BerSYUKUR 
Bersyukur dalam semua hal - yang penting ,Syukurlah yang kita masih lagi bernafas dan masih diberi kesempatan merasa nikmat ALLAH SWT .

2. Motivasikan Diri    
Tekadkan dalam diri setiap pagi untuk bersemangat dalam semua hal . Cuba jauhkan benda-benda yang negative yang boleh downkan semangat sendiri . Sentiasa motivatekan diri untuk jadi / buat benda yang terbaik setiap hari :)


3. Ubah Sikap 
Mulakan hari dengan cuba untuk mengubat sikap menjadi lagi baik dari semalam dan tetapkan apa yang kita nak capai hari ni .

4. Sentiasa Memaafkan   
Amalkan sikap untuk maafkan semua orang sebelum dan selepas bangun tido . Lagipun dengan memaafkan orang lain , jiwa dan hati kita pun akan tenang :)

5. Berani dan Bersedia 
Berani untuk berubah dan bersedia menerima perubahan untuk lebih berjaya . Yakin dengan ALLAH SWT . Untuk menjadi terbaik/berjaya , hanya kita sendiri yang perlu berusaha mencapainya .



37 comments

  1. Nice post. Thanks for sharing. Boleh try nanti :)

    ReplyDelete
  2. jika dikala sedih dan murung hati amat sesuai betul tips ini.. gud sharing dear!

    ReplyDelete
  3. tip yg bagus kak... terima kasih berkongsi... :D

    ReplyDelete
  4. thank you fiza. Suka posting ni...thumbs up!! Tq for sharing :))

    ReplyDelete
  5. Well say sis...kena amalkan ni..

    ReplyDelete
  6. yee. ubah sikap tu mmg wajib setiap kali celik mata di pagi hari.

    ReplyDelete
  7. yesss...tips yang bagus tuk orang yang bangun pagi2 je nak emo x pasal2...heeeee

    ReplyDelete
  8. Tips yang bagus..! kadang2 kita terlupa untuk bsyukur..
    tips mcm ni mmg bagus untuk jadikan amalan.. :)

    ReplyDelete
  9. yup! bangun pagi semangat tu penting !!

    ReplyDelete
  10. bab nk ubah perangai tu agak susah sikit..sbb bila kt dh biasa , benda tu dh jadi habit..tp kalau usaha sungguh2 pasti boleh

    ReplyDelete
  11. bersyukur itu penting...

    *betul la sis..senang je kan...makesure cokelat yang dicairkan(milo+susu+majerin) atas api tu betul2 sekate..barum masuk kan biskut..then...sebelum masuk dlm loyang,sapu majerin dl kat loyang tu..nnt takde la cokelat tu melakat2 kat loyang..membazir nnt..=)

    ReplyDelete
    Replies
    1. blk keje kang nk beli bahan2 dia :p

      Delete
    2. saye beli biskut je sebungkus..milo+susu+marjerin sume dah ade...stok lebih kenduri..haha..penuh susu..arr..td tanye pe ye..lupe da...oo..letak kat pembeku or biase kan?mule2 letak kat tempat sejuk bese je..lps tu tah bile,hubby letak kat tpt beku plak..nk bg cepat keras la tu...lupe la berape jam letak dlm peti semlm..tp agak2 da keras sikit tu,boleh potong, ok dah..yang tabur cokelat cair kat ats kek tu tmbhn sendiri..takde dlm resipi pun..hihi..saje bg moist sikit cokelat tu..

      Delete
    3. oo . oke dear :) tq sangat2 .. :)

      Delete
  12. wahhh, alangkah indahnya kan bangun pagi terus amalkan petua2 ini.. pasti pagi yang ceria akan membawa senyuman kegembiraan sepanjang hari.. Thanx for sharing fiza...

    ReplyDelete
  13. Nice tips :D hehe.
    Yang penting kita bersyukur dengan apa yang kita miliki sekarang :D

    ReplyDelete
  14. beti tu.. nanti kita akn rs eppy n tennang je kan.. :)

    ReplyDelete
  15. SATU LAGI... BUAT APA YANG KITA SUKA, NAMUN PERLU BERPADA-PADA DAN JANGAN MELAKUKAN APA YANG DILARANG-NYA..

    ReplyDelete

Hidup ini indah, hargai setiap detik keindahan
yang kita kecapi sebagai pengubat untuk
setiap duka yang hadir =)

❤Love to be loved❤