5 rahsia yang tiada siapa tahu


Assalamualaikum .

Selamat Hari Jumaat semua . Hari yang ditunggu2 dalam 5 hari waktu bekerja kan :p 
Aku pagi-pagi dah comfius dah , Ingatkan hari ni dah 22hb , adehh , jauh bebenor 
langkau hari :p

Sedikit perkongsian untuk korang yang comel :)


Dari Ibnu Umar r.a, dari Nabi SAW baginda bersabda:"Lima kunci perkara ghaib, tidak mengetahuinya melainkan Allah iaitu: 

1) Tiada mengetahui apa yang tersimpan di dalam rahim (kandungan perempuan) 
    melainkan Allah. 
2) Tiada yang mengetahui apa yang akan terjadi esok hari melainkan Allah. 
3) Tiada seorangpun yang mengetahui bila waktunya hujan akan turun melainkan Allah. 
4) Tiada seorangpun mengetahui di negeri mana dia akan mati melainkan Allah 
5) Tiada yang mengetahui bila kiamat akan terjadi melainkan Allah. (Bukhari)



Pemilik ilmu itu adalah Allah SWT. Tiada sesuatupun yang luput dari pengetahuan-Nya, yang nampak mahu pun yang tersembunyi di mana manusia dan makhluk lainnya tidak diberi ilmu oleh Allah SWT melainkan hanya sedikit sahaja. 
Ilmu manusia jika dibandingkan dengan ilmu Allah ibarat setitik air dalam lautan
Firman Allah yang bermaksud: "Katakanlah : kalau sekiranya lautan menjadi tinta untuk (menulis) kalimat-kalimat Tuhanku, sungguh habislah lautan itu sebelum habis (ditulis) kalimat-kalimat Tuhanku meskipun Kami datangkan lagi dengan lautan yang sebanding dengannya sebagai bantuan." (al-Kahfi :109) 




cer klik # With Love :)
sini pun # Muahx
errk satu lagi # Lebiu
dan ini # pewitt
psst last # korang owsem sgt!

Mekasih byk2 pd c comel yg klik :)




12 comments

  1. Yeah no ones knows anything... hmmm...

    ReplyDelete
  2. as salam fiza...posting yang sangat baik untuk dikongsi bersama..tq fiza

    ReplyDelete
  3. assalamualaikum fiza....benar tu hanya Allah yang mengetahui segala-galanya...:)

    ReplyDelete
  4. subhanallah,alhamdulillah,allah hu akhar :)

    ReplyDelete
  5. ye sesungguhnya Allah jua yg tahu..byk perkara ghaib yg manusia tak tahu..alam kubur,bila mati,bila senang,bila susah,bila kawin...byk lagi.tq kongsi ilmu di atas..peringatan buat kak..

    ReplyDelete
  6. Salam sis.. :) nice entry.. sesungguhnya Allah maha mengetahui.. :)

    ReplyDelete
  7. Allah swt lebih Mengetahui segala-galanya.. Subhanallah.. Milik Allah apa yang ada di langit dan d bumi..

    ReplyDelete
  8. nice sharing :) sumanya di tangan Allah...kita ni hanya mmpu mrancang tp Allah yg tntukn yg tbaik untuk kita...

    ReplyDelete
  9. Allah yang mengetahui segala2nya..kita mahu berusaha

    ReplyDelete
  10. betoi tu.. apa yg kita ada, semuanya milik DIA :-)

    ReplyDelete

Hidup ini indah, hargai setiap detik keindahan
yang kita kecapi sebagai pengubat untuk
setiap duka yang hadir =)

❤Love to be loved❤