Resepi Mudah dan Simple l Ayam goreng masak tomyum masam manis

8:03 PM


Assalamualaikum .


Hello =)





Menu Makan Malam ni .
Ayam goreng kunyit masak tomyum masam manis :p 

haha hambik , panjang betul nama masakan Fiza nih . Fiza pun tak tahu nak bagi nama apa, sebab Fiza masak ni main campak-campak je :p . Asalnya nak buat paprik ayam , tapi
daun limau purut tak ada pulak . nak bagi masam aku masukkan pes tomyum dengan
sos masam manis :) err SEDAP TAHU ! :p


Bahan 

Ayam (gaulkan dgn garam kunyit)
Serai
Halia
Bawang Putih
Sos Maggi Asam Manis
Sos Tiram
Sos Cili
Cili Boh
Pes Tomyum Maggi
Bawang Besar
Tepung jagung

Cara Masak  

Goreng ayam sampai agak garing .
dalam kuali lain , masukkan minyak ,
masukkan serai , halia dan bawang putih . Goreng sampai naik bau
pastu masukkan Cili Boh - biarkan sampai cili tu masak .
pastu masukkan sos cili , sos asam manis, sos tiram dan pes tomyum . Masukkan sekali garam dan gula . Dah naik bau , masukkan sikit je tepung jagung untuk nampak pekat . dan last skali masukkan Bawang besar dan Gaul sekali bersama ayam yang dah digoreng tadi :)


Dah siap :)


Senang kan.




You Might Also Like

22 Adam Hawa Comel

  1. bagi la resepi . hahaha .
    nak try jugak .
    tliur -.-'

    ReplyDelete
  2. tak kisahlah nama panjang menu tu, asalkan syedaapppp..kita buat dia, takde hal punyerrrr..he3..

    ReplyDelete
  3. ermmm sedapnya..nak sikit buley??

    ReplyDelete
  4. Replies
    1. erkkk .. hihihi akk beli kt kedai pastu kita makan kt umah akk nk?

      Delete
  5. makan dgn nasik panas ni... fuuhhh... sedap... :)

    ReplyDelete

Hidup ini indah, hargai setiap detik keindahan
yang kita kecapi sebagai pengubat untuk
setiap duka yang hadir =)

❤Love to be loved❤

Follow me on IG !

Like us on Facebook