Rezeki



Assalamualaikum .


Selamat Hari isnin dan Selamat Bekerja :) 

Rezeki . 

Aku tertarik dengan ucapan big bos aku pagi tadi mengenai tajuk ni . 
Bila sebut je pasal rezeki , ramai yang bayangkan rezeki tu ialah , bila kita dapat duit , dapat naik pangkat , dapat harta , dapat kereta baru dan sebagainya yang berkaitan kan . 
Padahal , rezeki tu datang dalam pelbagai cara dan bentuk .
Tubuh badan kita sihat , datang keje pagi-pagi kereta tak meragam , boleh pakai pakaian yang elok - itu pun rezeki Allah SWT buat kita :) Cuba bayangkan kalau kita sakit , kereta tetiba rosak teruk , hahh kan satu hal kena keluarkan duit untuk semua tu :p

Rezeki Allah banyak untuk kita , umatnya . Jadi bila DIA dah bagi rezeki , sebagai 
balasannya , bersyukur la pada DIA :) Bila DIA lambat makbulkan rezeki yang kita minta tu , bersabar lah ,terus berdoa dan berusaha . Dengan izinNYA kita dapat apa yang kita inginkan . I'allah .




7 comments

  1. yes, agree this. banyak rezeki dan ujian Allah. redha melalui dan menerima serta bersyukur.

    ReplyDelete
  2. oh,tertarik juga dengan entri ni..nice :)

    ReplyDelete
  3. betul3x .. rezeki tu ada di mana2 bukan dlm bntuk wang saja

    ReplyDelete
  4. yakin dengan Allah tu yang penting.hehe

    ReplyDelete
  5. assalamuaalaikum fiza...betul tu rezeki sentiasa ada dimana2 juga insyaAllah ianya pasti akan datang jua...;)

    ReplyDelete
  6. betul kata bos akak tu... kadang2 kita lalai dan terlupa...
    rezeki yg ALLAH bagi tu datang dlm macam2 bentuk...
    Terima kasih atas peringatan... :)

    ReplyDelete
  7. WAHHH....kite pon ada tulis pasal rezeki nie...=)

    ReplyDelete

Hidup ini indah, hargai setiap detik keindahan
yang kita kecapi sebagai pengubat untuk
setiap duka yang hadir =)

❤Love to be loved❤