Takut untuk kecewa


Assalamualaikum .


Arrghhhh - orang kata dengan menjerit , boleh rasa lega sikit :p . Tapi dari menjerit , 
lebih baik  berzikir kan :)
Hidup ni kadang-kadang mengelirukan , mengecewakan ,betul ? , atau adakah kita sendiri yang buat hidup kita jadi begitu ? ermm , entahlah .
Dalam minda kita dah set apa yang kita ingin lakukan esoknya , lusa , minggu depan dan seterusnya . Dah rancang sebaiknya . Tapi tiba di satu masa , ada penghalang dihadapan , ada simpang yang buatkan kita keliru . Perlukan kita untuk membuat pilihan yang kita sendiri sukar untuk tentukan . haishh .

Aku ada pilihan aku , aku sudah pilih jalan aku . Dengan seyakin hati aku . Tapi kekadang tergelincir jugak . Bila tergelincir ni lah jari cepat nak menuding . cari salah siapa . :( 
Padahal mungkin juga salah sendiri . Walhal , kegelinciran tu lah yang buat kita lebih matang dalam menilai kehidupan . Jadi pengalaman untuk meniti hari-hari berikutnya .


Aku cuma ingin warnakan hidup ni dengan warna yang cukup indah . Ingin sentiasa tersenyum bila terjaga dari tidur:)
 Ya Allah , redhai dan berkatilah kehidupanku . Sungguh aku takut dengan kekecewaan :(
Biarlah bahagia yang KAU beri ini berkekalan hingga akhirnya .








13 comments

  1. semoga sentiasa bahagia selalu ~

    ReplyDelete
  2. jgn takut dengan kecewa, jdkan ia sahabat... tentu bahagia, dengan kecewa itu ada hikmahnya yang tersirat...

    ReplyDelete
  3. setiap insan pasti takut kecewa.

    ReplyDelete
  4. kadang2 kecewa itu akan buat kita lebih tabah..!

    Moga dipermudahkan segalanya..!
    Teruskan berdoa ye...

    ReplyDelete
  5. kkdg sebab takut kecewa kita perbodohkan diri sendiri,sanggup hati di sakiti daripada kecewa kehilangan dia..ermmm susahnya mentafsir hati...

    ReplyDelete

Hidup ini indah, hargai setiap detik keindahan
yang kita kecapi sebagai pengubat untuk
setiap duka yang hadir =)

❤Love to be loved❤