Terima Kasih je pun


Assalamualaikum .


Kenapa ya , sesetengah manusia ni susah sangat nak ucapkan terima kasih pada pertolongan yg diberi  ? padahal bukan perlu keluar peluh satu baldi pun ataupun bukan nak kena guna duit waima RM0.10 sen pun . cuma perlu guna 2 perkataan je . 
erm . mungkin sebab sombong . errk 
Sekurang-kurangnya bila ada 'terima kasih' , sejuk sikit hati orang yang menolong . Bukan mahukan balasan tp cuma mahukan sedikit rasa penghargaan .

Aku paling tak suka dengan spesis yang boleh dikategorikan agak angkuh macam ni .
kamu pun sama kan . 
Misal kata lah , pertolongan yang seseorang bagi pada kamu tu agak besar , memenatkan , dan bila dah selesai semua kamu berlalu macam tu je , errkk bukan ke itu akan buat orang yang menolong kamu tu terasa hati dan paling teruk mungkin akan terdetik dalam hati dia ' huh menyesal aku tolong dia , terima kasih pun tak ada ' erm . kesian kan . Lainkali mesti dia akan fikir 2,3 kali kalau kamu minta tolong lagi :p



Jadi , ringankan mulut dan ikhlas kan hati kita . Murahkan dengan ucapan Terima Kasih :)

erkk , terima kasih ye sudi baca cerita terima kasih ni :p




10 comments

  1. terima kasih fiza...heeeeee...(mood: bosan..)

    ReplyDelete
  2. terima kasih sebab tulis entry neh.. hehehe~

    ReplyDelete
  3. terima kasih...skrg susah nak dgr org ucap terima kasih...doniaaaa...doniaaaa...

    ReplyDelete
  4. Biasa lah tu, sabo jer lah ngan org mcm nih.

    ReplyDelete
  5. Terima Kasih kerana menerima saya sebahagian daripada antara rakan awak.
    Terima Kasih kerana selalu memberi dorongan dan sokongan kepada saya.
    Terima Kasih atas segala-galanya!

    ReplyDelete
  6. terima kasih... kemudian senyum... tak susah sebenarnya...

    ReplyDelete
  7. salam kenal fiza, sy pon suke fantagiro..hikhik :)

    ReplyDelete
  8. NEWEST UPDATE (!) SEGMEN AKU NAK JADI BLOGGER YANG PALING FAMOUS DI DUNIA . HOPE JOIN SEGMEN BARU YG GEMPAKK NI RAMAI2 K . :) http://mynameishafizah.blogspot.com/2012/06/segmen-aku-nak-jadi-blogger-yang-paling.html

    ReplyDelete
  9. dalam mulut banyak emas kot..huhu

    ReplyDelete
  10. TQ! haaa kalau susah nak cakap bahasa melayu! akekkkeke

    ReplyDelete

Hidup ini indah, hargai setiap detik keindahan
yang kita kecapi sebagai pengubat untuk
setiap duka yang hadir =)

❤Love to be loved❤