Usaha untuk senang


Assalamualaikum .


"Jangan Bandingkan kesusahan hidup kita dengan kehidupan orang lain yang lebih 
senang sebab kita tak pernah tahu apa yang dia lalui untuk sampai ke tahap itu ."


Bila faham balik ayat tu , terbuka sikit mata kan . Hidup kita kalau asyik nak mengeluh 
"kenapalah aku tak macam si polan, si polan yang ada rumah besar , pakai BMW , duit berkepuk , nak apa semua dapat . Tapi aku , pakai baju pun cap pasar malam je "

ermm , mmg sampai bila pun tak maju .

Dia Kaya , senang hidup . Tapi kita tahu ke apa usaha dia untuk sampai ke tahap tu ? 
Apa kesusahan yang dia tempuh untuk berjaya , macam mana semangat dia untuk 
ubah kehidupan dia ?
Semua yang senang hari ni tu , pernah susah suatu masa dulu , cuma mungkin bentuk kesusahan tu tak sama  . lainlah kalau yang lahir-lahir tu terus lapik tilam dgn sutera . Itu lain la . 

Jadi , teruslah berusaha untuk berjaya , untuk senang seperti orang yang kita bandingkan tu . Jangan mengeluh-ngeluh lagi dah :) 
Tak salah merangkak perlahan-lahan dari bawah , sebab dari situ kita akan lebih menghargai setiap kejayaan yang akan kita kecapi dimasa depan . I'allah .






Happy Birthday to u  
Happy Birthday to u
Happy Birthday to SueIzza :)
 
SELAMAT HARI LAHIR utk kawan yg lagi sporting dan baik hati SueIzza a.k.a Puteri Rimba 
Fiza doakan Sue dapat kebahagian yang Sue inginkan dan diberkati
ALLAH SWT dunia akhirat :)
AMIN :)


Lebiu Babe !




14 comments

  1. setuju tu fiza..bukan senang nak senang..pelbagai onak dan duri serta ketabahan yang hebat kena kita tempuhi untuk mencapai apa yagn dicita-citakan...semoga fiza terus sukses dan berjaya dalam apa jua yg dihajati... :)

    ReplyDelete
  2. assalamualaikum fiza...betul tu kita juga sepatutnya kenalah berazam akan menjadi mcm mereka juga teruskan berusaha agar satu hari nanti kita pun boleh berjaya...:)

    ReplyDelete
  3. salam fiza:) follow awak..

    semua orang ada masa senang n ada masa susah..bukan senang nak senang kan kena usaha tanpa jemu

    ReplyDelete
  4. kata2 motivasi yg terbaik di hari khamis..
    berusaha itu penting untuk berjaya..!

    ReplyDelete
  5. entry yg baik kak...
    bukan mudah nak senang...
    perlu usaha... doa... kemudian terpulang kepada ALLAH... cuma cepat atau lambat jer...

    ReplyDelete
  6. mengeluh tu bukan sikap orang yang cemerlang..hehe

    ReplyDelete
  7. alamak....terharu jap sob sob..thanksss fiza sayang...doakan yang terbaik ye...

    ReplyDelete
  8. nak menempel kat sine..heppy birthday to suhaiza...dia nie kawan sekelas saya semasa sek men...

    ReplyDelete

Hidup ini indah, hargai setiap detik keindahan
yang kita kecapi sebagai pengubat untuk
setiap duka yang hadir =)

❤Love to be loved❤