Nasi Kerabu Presint 2

4:13 PM


Assalamualaikum .


Nasi Kerabu . Tu diaa , nasi yang hampir semua orang suka makan kan . Tak semestinya orang tu , orang Kelantan pun , dia akan suka makan Nasi Kerabu ni kan . Kawan-kawan aku pun ramai yang suka makan Nasi Kerabu ni . Ada jugak kawan yang tanya aku pasal asal usul terciptanya Nasi Kerabu ni . Tapi maaf la , aku tak boleh nak jawab :( tak tahu . Yang aku tahu Nasi Kerabu ni asalnya memang dari Kelantan . Yang selebihnya aku cuma tahu makan je :p

 kawan-kawan yang duk di Putrajaya dan selalu pegi ke Bazaar Presint 2 tu , mesti dah tahu kan gerai yang menjual Nasi Kerabu paling best kat Bazaar tu :) 

Ya , Gerai di barisan kedua , yang hujung skali . Tu la dia gerai yang aku maksudkan :)
Wan Atiq - Made in Kelate :p




Kalau ikut tekak kelate aku ni , Nasi Kerabu kat sini mmg Mabeles . Semalam aku g Bazaar Bangi pun ada jugak gerai Wan Atiq ni kat sana . Mungkin banyak kot gerai ni kat Bazaar2 lain .

Jadi kalau nak try , boleh la p cari gerai ni oke . Recommended :p

Dan satu lagi ,
 Maaf la kalau setiap kali aku post pasal makanan kat sini , emosi selera korang terganggu . Tak pe , aku letak tajuk terus nama makanan oke . so kalau nampak je tajuk pasal makanan , kalau tak suka , tak yah klik ye :p oke ? 




You Might Also Like

12 Adam Hawa Comel

  1. pka suka nasi kerabu. suka sangat...!! huhu ;))

    ReplyDelete
  2. tengok macam sesak je gerai tu.. masti ramai yg beli.. kalau ramai tentulah sedap..!

    ReplyDelete
    Replies
    1. mmg sesak sangat Nur kalau g lewat sikit .. kene beratur ..

      Delete
  3. Ym pun peminat tegar nsik kerabu, wlpn bkn org kelate...sabahan kott...hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. hihihi , sebab nasi kerabu sedap kan :p

      Delete
  4. br je smlm haz beli nasi kerabu kat sane. tp bukn kat gerai wan atiq tu sbb dia x bukak lg.. huhu

    ReplyDelete
  5. nasi kerabu kelate mmg sedap ! ^^

    ReplyDelete
  6. semalam baru saya beli nasi kerabu wan atiq ni, siap beratur... laksam dah habis pulak..
    nasi kerabu nya sedap dan istimewanya, nasik elok seroi (org perak ckp) :-)

    ReplyDelete
  7. ms kat trg dulu selalu gak mkn tp skrg dh lama xmkn..

    ReplyDelete

Hidup ini indah, hargai setiap detik keindahan
yang kita kecapi sebagai pengubat untuk
setiap duka yang hadir =)

❤Love to be loved❤

Follow me on IG !

Like us on Facebook