Puteri Mandi


Assalamualaikum .


Alhamdullilah dah hari ke-5 berpuasa . Syukur , Allah masih berikan nikmatNya :)

Kenal tak kuih ni ?



haaa betul ,

Kuih Puteri Mandi :)

Puas hati dapat buat sendiri . Senang je nak buat , bahan-bahan yang diperlukan pun sikit je . Mesti semua dah tahu kan :)

Cer teka kalau kat Kelantan kuih ni di panggil apa ?




21 comments

  1. assalamualaikum fiza...x tahu plak mama cuba bagi tahu kami yg x tahu ni kat sini yer...:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. waalaikumusalam mama ,

      hihihi , kepek ido :p

      Delete
  2. Di Kelantan dipanggil Kepek Ido =)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ye Ty je setakat ni jawab betul! Suke2... Cheq org Penang pun tahu... (dari Instagram)

      Delete
  3. Replies
    1. ehh tak kak , setengah org buat manis , tp fiza xsuka sgt manis2 .. biasa2 je ..:)

      Delete
  4. Perrrghh..sedapnya nampak.!
    berkilat2. :)
    teringin gak nak buatt..!

    ReplyDelete
  5. kali pertama tengok rupa kuih Puteri Mandi ni kak... hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. ye ke masz ? hihi biasa kaler hijau , tp yg ni akak letak sirap jadi kaler pink2 :p

      Delete
  6. Sedapnya. Suka mkn kuih ni. Agak payah gak nak cari.

    ReplyDelete
    Replies
    1. a'ah , mmg susah nk cari yg jual . sbb tu fiza buat je :)

      Delete
  7. jaa kenal ni, puteri mandi a.ka. kepek idong hahaha.. tp jaa xsuka laa...lebih suka onde2...

    ReplyDelete
  8. Onde2 versi inti di luar.. Hehe..

    ReplyDelete
  9. tercari-cari puteri yg tengah mandi tu... berkemban eh?

    haha!

    ReplyDelete
    Replies
    1. hikss , uncle lmbt , puteri dah siap mandi dah pun :p

      Delete

Hidup ini indah, hargai setiap detik keindahan
yang kita kecapi sebagai pengubat untuk
setiap duka yang hadir =)

❤Love to be loved❤