9 # Spontaneous Thursday I Jg kata-kata


Assalamualaikum .


            Alangkan baiknya kalau , 

setiap kata-kata kita tidak mengguris atau menyakiti hati orang lain .






17 comments

  1. kadang kala tak mampu mengawal percakapan org lain..huhu

    ReplyDelete
  2. betul tu fiza...tetapi terkadang kealpaan diri tu mengakibatkan kita terlalai langsung terlupa akan kata-kata yg terkeluar tu bisa dan melaser..huhuhuhu..peringatan buat diri sendiri juga. tq fiza

    ReplyDelete
  3. betul kak... tp kadang2 tu emosi menguasai diri... dan kata2 terkeluar tanpa sempat berfikir... huhuhu

    ReplyDelete
  4. Peringatan utk diri sendiri.

    ReplyDelete
  5. Memang nak berkata2 tu kena fikir dulu baru luahkan.

    ReplyDelete
  6. betul tapi kenapa ada manusia merasakan mereka menutup aurat / solat sempurna bgi mereka lah boleh menilai org lain dan meneluarkan kata2 tidak enak?

    ReplyDelete
  7. macamne boleh tak jadi neh..hehe..my 1st time bt jd plak..hehe

    ReplyDelete
  8. kata kata Fiza tidak mengguris atau menyakiti hati mak dara langsung hehehehehe ... stay gorgeous alwayss ya ;)

    ReplyDelete
  9. peringatan utk dya juga..tpi walaupun kita nasihat org tu pun akan terguris juga kan..erm

    ReplyDelete
  10. kadang2 kita xsedar apa yang diungkapkan tu telah myakiti hati seseorg tnpa sedar...

    ReplyDelete
  11. assalamualaikum fiza....betul tu moga kita dpt menahan diri dr bercakap perkara yg menyakiti hati org lain...:)

    ReplyDelete
  12. Betul tu. Kekadang, susah jugak kalau ada yang mudah terasa atau terkecil hati dengan kata-kata bersahaja kita kan?

    ReplyDelete

Hidup ini indah, hargai setiap detik keindahan
yang kita kecapi sebagai pengubat untuk
setiap duka yang hadir =)

❤Love to be loved❤