Titisan itu , RahmatNYA


Assalamualaikum .



Hujan yang turun , bagaikan mutiara , berkilau bersinar bergerdipan , subur menghijau bumi terbentang , dan bayu berpuput lembut . 

Macam kena pulak lagu 'Hujan' ni dalam suasana hujan sekarang ni :)

Petang tadi di Putrajaya Hujan , Lebat sangat , kilat , petir . semua ada . Nak drive kereta pun kabur . Hujan rahmat untuk warga Putrajaya :)

Dalam keadaan cuaca macam ni , kita kadang-kadang alpa kan , tentang rahmat dan nikmat yang Allah anugerahkan untuk kita ni . Nikmat air . Bila datang je hujan , kita mengeluh , menyumpah . Disebabkan hujan urusan kita tidak dapat dijalankan . kenapa begitu ?

Sebagai umatNYA,
 Yakin dan percayalah , setiap apa yang dicipta oleh Allah SWT itu ada kenikmatannya , bukan sia-sia . Bersyukur . Itu yang wajib kita lakukan .


psst - Aku suka sangat bila hujan :) Suka sangat kalau hujan di Kg , boleh dengar titisan dia atas zink rumah . macam muzik :p Teringat kenangan mandi hujan waktu di Kampung :) Indahnya !





12 comments

  1. hujan tp x lebat kat kl ni..

    ReplyDelete
  2. dekat pahang ni pon hujan je skrg. pka pon suka hujan. sejuk jee.. huhu ;)

    ReplyDelete
  3. setiap apa yang menimpa bumi, itu tanda KuasaNYA..
    xsiapapun boleh halang...

    ReplyDelete
  4. hurm... Ty kt Bangi xtahu hujan x sbb kuar opis dh xhujan n dok dlm pkns tu dh xthu de hujan lg ke x..... Kat opis mmg lbat..

    ReplyDelete
    Replies
    1. ty g PKNS ? tak keje ke? akk duk dlm ofis mmg xprasan , tp bila jenguk kat luar baru th hujan :)

      Delete
  5. suke time hujan...sejuk jer..hehe

    ReplyDelete

Hidup ini indah, hargai setiap detik keindahan
yang kita kecapi sebagai pengubat untuk
setiap duka yang hadir =)

❤Love to be loved❤