Mee Celup , Colek Buah


Assalamualaikum .

Akhirnya , jumpa jugak idaman tekak aku . Setiap tahun pun kalau time pose , malam-malam memang tekak ni nak sangat makan benda ni . Susah tahu nak cari /restoran kedai yang sedap untuk menjamu selera Mee Celup dengan Colek Buah nih kat sini . 
biasala tekak kelate kan :)
 Kalau duk kampung dulu , bersepah , sana sini ada jual . macam-macam jenis colek buah pulak tu ada . Colek kerang , Colek Ikan celup tepung , colek keropok . wah sedapnya!


 Tea o beng , harus ada !

 Mee Celup :)

 Cer teka ni apa? hikss

haaa ni dia ! sedap sangat!

Aku makan ni kat Restoran Sala Thai , lokasi tepat nama kawasan tu aku tak berapa pasti . Yang aku pastinya . Kalau dari Kajang menghala ke Putrajaya , Sebelum Tol Sungai Ramal tu , ada simpang belok kiri . haa Restoran di hujung sekali . Ramai jugak yang makan kat situ .

So , Geng kelantanese yang duk Putrajaya , yang rasa nak makan apa yang aku makan ni , 
boleh la datang pekena colek buah ni kat sini :) 





12 comments

  1. Replies
    1. sama la ty , cuma rojak tu ada kacang semua kan ..

      Delete
    2. a'a ada je ooo hehe nak confirm.

      Delete
  2. kelate ! hikhik
    ika pon suka makan colek tu tp xleh makan banyak2 la. nnt perut merajuk.hahaha

    ReplyDelete
  3. mcm sedap jer...mee celup ni mcm mee sup ka?

    ReplyDelete
  4. dah pergi semalam..mee celup mavelesssssss.........

    ReplyDelete
  5. assalamualaikum fiza....wah nampaknya memang sedap jer ni...:)

    ReplyDelete
  6. Salm perkenalan..tertarik dgn nama fantagiro..
    menu tu mmg sedap, tapi apakah itu mee celup?
    http://storymoryk.blogspot.com

    ReplyDelete
  7. wah..mmg terliur nur tgk niii.. :)

    ReplyDelete
  8. cari colek ayam area kajang..xse colek buoh..haha

    ReplyDelete

Hidup ini indah, hargai setiap detik keindahan
yang kita kecapi sebagai pengubat untuk
setiap duka yang hadir =)

❤Love to be loved❤