Salah orang je nampak .


Assalamualaikum


Situasi 1

Ajis sedang berjalan di ruang tamu rumahnya , tiba-tiba tanpa dia perasan , dia tersepak gelas yang diletakkan di atas lantai ruang tamu tersebut . gelas tu pecah . Husin yang meletakkan gelas disitu dan melihat kejadian tu memarahinya ,

Husin : Weh , ko ni buta ke Abu , gelas kat situ boleh tak nampak ! Jalan guna lutut eh .
Ajis   : Aku tak nampak laa..

Situasi 2

Husin sedang berjalan di ruang tamu rumahnya , tiba-tiba tanpa dia perasan , dia tersepak gelas yang diletakkan di atas lantai ruang tamu tersebut . gelas tu pecah . Ajis juga berada disitu dan melihat kejadian itu .

Husin : Sape yang bangang g letak gelas merata-rata nih?
Ajis : errr, aku ..
Husin : Ko dah tak jumpa dapur ke ? boleh letak gelas kat situ !


Moral Of The Story :

Kesian Ajis , selalu jadi mangsa keadaan . Susah bila ada manusia yang asyik pandang SALAH orang lain . Salah sendiri simpan dalam poket :p








11 comments

  1. macam tu lah..tapi jarang sekarang ni ada orang macam ajis tu..yang mcm husin tu belambak...

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan .. kalau ada la org cam ajis tu . kesian sungguh.jd mangsa je

      Delete
  2. xkena dekat diorg, boleh la buli2..
    lagipun org mcm tu, mmg pandai cari kesalahan org.. walaupun xde salah pun..

    ReplyDelete
  3. ade orang yg susah sgt nak mengakui kesalahan/kesilapan sendiri hurmmmm

    ReplyDelete
  4. alahaiii... sian ajis... tu la, slh org nampk kan..

    ReplyDelete
  5. Kalau aku jadi Ajis, Aku cakap.. "Ko pi cari rumah lain lar.. " huhu.. sesah beno dapat housemate macam tue.

    ReplyDelete

Hidup ini indah, hargai setiap detik keindahan
yang kita kecapi sebagai pengubat untuk
setiap duka yang hadir =)

❤Love to be loved❤