Senyum dan Sedih :)


Assalamualaikum .



Tanpa sepatah kata , kita boleh gambarkan apa sahaja melalui senyuman :) senang kan . Make up paling mudah yang cantik dan menawan apabila terpamer di wajah setiap orang .

Dalam keadaan tak selesa - kita senyum hambar
Dalam keadaan menjengkelkan - kita lemparkan senyum sinis
Dalam keadaan Gembira - Terpamer senyuman bahagia

Orang yang melihat cara kita senyum tu kadang-kadang dah boleh agak keadaan kita , tanpa perlu kita nak terangkan .


Tapi bila dalam keadaan sedih . Tambahan pulak benda yang buat kita sedih tu , bukan sesuatu yang boleh kita kongsikan dengan orang lain . uhhh , seksakan nak jawab bila ada yang bertanya sebab kita dalam keadaan begitu :( Sakit otak nak pikir , alasan apa yang nak diberikan . huhh !
Sebab , bila dalam keadaan sedih , orang yang melihat tu bukan boleh agak kita sedih tu , sedih sebab apa . yer la , sedih bukannya boleh digambarkan di wajah dalam banyak cara , macam bila kita senyum :p

Senyum dan Sedih . Perubahan air muka yang ketara akan terlukis di wajah  bila keduanya kita pamerkan dalam waktu yang sama .



psst - Nak sambung buat keje skolah sambil senyum :p

psst - Kesan jejak kawan-kawan akan dijejak balik secepat mungkin ye :)




14 comments

  1. samalah macam blog kita nieh.
    bila gembira, kita semua gembira.
    nampak posting2 yg gembira.
    tapi bila sedih....hai...sedih manjang je:)

    ReplyDelete
  2. betul tu kan. kdg2 bila terlampau sedih susah kita nk cover. org akan perasan jugak...

    ReplyDelete
    Replies
    1. bila org perasan , susah pulak nk jawab :p

      Delete
  3. Assalamualaikum

    Pekabar? Maaf lama ta tak dtg sini

    ReplyDelete
    Replies
    1. waalaikummusalam , sihat . terima kasih sudi singgah :)

      Delete
  4. betul tu..
    senyum tu banyak maknanya..=)

    ReplyDelete
  5. no matter what happen, be strong ya

    ReplyDelete

Hidup ini indah, hargai setiap detik keindahan
yang kita kecapi sebagai pengubat untuk
setiap duka yang hadir =)

❤Love to be loved❤