Diam dan Ukirkan Senyuman


Assalamualaikum

Saat diri terkena tempias luka , Sedaya mungkin aku cuba untuk tenangkan jiwa , hati dan perasaan ni , ye, aku akui, terkadang aku terluka, sedikit terluka . tapi haruskah diluahkan? jika diluahkan , banyak hati yang akan terluka , jika dipendam , hanya 1 hati yang akan terluka . Hati aku . Jadi, berdiam diri adalah jalan terbaik saat jiwa ni terkias dengan kata-kata itu .

ssyuhhh, silentisbetter . like my maya BFF said :p

Bertekak, berlawan cakap, luahkan rasa dengan kekasaran . Itu bukan cara aku . Oh ya , terkadang pernah itu terjadi , tapi hanya bilamana diri ini sudah tidak mampu untuk menahan rasa itu . Sabar itu ada batasnya bukan ? 

Waktu ini , apa yang mampu aku lakukan , ukirkan senyuman , untuk kamu juga teman , sedayanya ukirkanlah senyuman walau diri sedang dihimpit kecewa , cuba . Jika itu adalah jalan terbaik yang ada , cubalah! Jangan keruhkan keadaan dengan hasutan nafsu yang mungkin selepas itu , merugikan diri sendiri , dan meremukkan hati-hati lain .


pssst ~ Alhamdullilah , anugerah Allah untuk aku sungguh tinggi nilainya , suami dan keluarga yang sentiasa ada untuk aku, saat suka atau duka  :-) dan juga teman-teman yang sentiasa hulurkan tangan , saat diri ini hampir jatuh .

Luv All of u , so Much!



7 comments

  1. salam Fiza, x mo sedih2 eh..kita nak tinggalkan 2012 ni...senyum please...

    ReplyDelete
  2. senyum.. tak perlu kata apa-apa. senyum.. ^_^

    ReplyDelete
  3. be patient yer sis hehe..tamo cedeyh2 nih tau ^__^

    ReplyDelete
  4. yang lepas jgn di kenang..
    sama2 kita senyum indah di hari baru, tahun baru dan jiwa baru...

    ReplyDelete

Hidup ini indah, hargai setiap detik keindahan
yang kita kecapi sebagai pengubat untuk
setiap duka yang hadir =)

❤Love to be loved❤