Jodoh Itu Milik Kita


Assalamualaikum .

Jodoh itu rahsia ALLAH,
dan DIA mengatakan awak untuk saya
dan saya untuk awak

JODOH ITU MILIK KITA . Drama terbaru terbitan astro di saluran 134 setiap Isnin-Rabu jam 10.00 malam. Drama ni di adaptasi daripada Novel tulisan Sara Aisha yang dilakonkan oleh Tiz Zaqyah, Farid Kamil, Nabila Huda, Syazwan Zulkiply dan Zain Saidin . Semalam baru episod ke-3, dan masa mula-mula tgk episod pertama, fiza dh tertarik nak tengok kesudahannya . Menarik lakonan mereka :) Dalam episod ke-3 semalam, banyak scene lawak antara Tiz n Farid.hihi. Lomantikaa komedii giteww :p



Sinopsis awal dalam episod 1-3 mengisahkan bagaimana Dahlia (Tiz) yang terpaksa berkahwin dengan  Aariz (Farid) kerana syafiq (Syazwan) yang sepatutnya berkahwin dengannya pada hari perkahwinan mereka menghilangkan diri, lari ke England . Aariz abang kepada Syafiq . Nabila Huda pulak, masih di awang-awangan lagi apa cerita dan kaitan dia dengan watak lain , cuma daripada episod semalam, Nabila ni macam bekas kekasih Syafiq .



Haaa cerita novel kan, harus dramatik .hihi . Nak cerita lebih-lebih tak boleh sebab fiza tak pernah baca novel tu dan memang tak tahu apa kisah selanjutnya . Tapi katanya, novel ni antara yang femes jugak dikalangan kaki novel :p

So, setiap isnin-rabu, memang tak gerak ke mana la fiza tepat jam 10.00 pm :p



1 comment

Hidup ini indah, hargai setiap detik keindahan
yang kita kecapi sebagai pengubat untuk
setiap duka yang hadir =)

❤Love to be loved❤