Cerita hari pertama sekolah

6:31 PM


Assalamualaikum .

Hari ni, sesi persekolahan 2014 dah bermula . Fiza awal-awal pagi dah bangun . Nak tolong umi siapkan adik adik and hantar dorang g sekolah :) .Rajin kan.hihi . Lama bercuti, pagi tadi masa nak kejutkan dorang tido, kemain lemau . So bila dah lemau, terpaksa la kuatkan sikit volume suara . Bila dah bangun, siap mandi, bersemangat pulak dorang . Adik yang tkt 4 demam, tapi gagahkan diri jugak dia g sekolah . Good.

Jam 7.30 am, Fiza hantar adik yang menengah dulu, Jyha. kemudian ke sekolah rendah pulak hantar Haikal ngan Fiqa . Dekat je dua sekolah tu. Sampai di sekolah, Haikal dengan lagak macho dia, tak bagi orang hantar ke kelas :p , salam tangan Umi ngan K.long, terus lesap .Fiqa, harus la kena hantar masuk ke kelas . Fiqa sebenarnya oke je, tapi sebab dia baru darjah 2, umi kata kesian kat dia, kena hantar ke kelas jugak . Masuk kelas, kerusi tak cukup . Ramai yang ada meja tapi tak de kerusi . Adeh laa, sian bebudak ni . Tak de persiapan dari pihak sekolah kah? Hurmm .
Lebih kurang 7.45 am , cikgu panggil berhimpun . Dengan Fiza sekali berdiri kat perhimpunan tu.hihi .Ralit tgk bebudak kecik darjah satu , comeyy je dorang .kecik cenonett.hikss . Ada sorang budak tu, menangis meraung nak ikut babah .hihihi, siyess comey tgk . Tetiba rasa nak jadi cikgu sekolah rendah :p


Fiqa ada nunnn di sana . Berdiri tegak nyanyi lagu 'Negaraku' :)

Siap je perhimpunan, beraturrr cantikk je masuk kelas masing-masing . Umi ngan Fiza sekali lagi ikut Fiqa ke kelas . Nak tolong carikan kerusi untuk dia .


Tadaaa, dah dapat kerusi dah . Usung ambik dari kelas lain . Yang lain pun masing-masing cari kerusi sendiri .

Settle je urusan Fiqa, kami ke tempat Angah pulak . Angah duk settlekan urusan pendaftaran tadika Afiq .Afiq dah sekolahhh .Dah 5 tahun dah ;)


Haha, skema nye dak kecik ni . Baju tadika ingatkan cikgu bagi sekali masa bayaran pendaftaran tu, rupanya dah kena beli sendiri .So, balik sekolah kang, baru g beli . ye fiqqq :) Afiq baik je masa mama dia tinggal kat sekolah .hihi . Ramai kawan, suka la dia :)

Lepas siapkan Afiq, Angah nak settlekan pertukaran sekolah anak yang darjah 2 pulak, so Qisha, pass kat Ciklong untuk jaga :) so, hari ni, Fiza@Ciklong dengan rasminya jadi BabySitter :)


Ichaa tgk kamera cepat

Lepas tu, meh tolong tengok tudung ciklong, oke ke tak ? ciklong nak posim pulak :p


Qisha budak baik, ^_^, tak nangis pun . Gud girl♥♥ .


Sampai rumah, main main kejap ,

lepas tu ..

tengok-tengok daah ..


 mucukkk ciklong dah Zzzzz dah :p

Sekian, cerita hari ni :) Kul 2.30 pm kang nak gerak balik Putrajaya dah .Sobss, mesti rindu kat budak-budak ni nanti T_T

posted from Bloggeroid




You Might Also Like

2 AdamHawa Ohsem

Hidup ini indah, hargai setiap detik keindahan
yang kita kecapi sebagai pengubat untuk
setiap duka yang hadir =)

❤Love to be loved❤

Popular Posts