Hati Terusik


Assalamualaikum .

Hati ni pelik kan .
Kadang-kadang, bila kita dan sayang kat seseorang yang kita gelarnya SAHABAT, sedikit perubahannya akan kita perasan . Perubahan dari segi sikapnya , layanannya dan responenya pada kita .

Sahabat,
Jika hati ini tidak terusik sedikit pun dengan tingkah dingin mu, itu bermakna kau tiada ruang dalam hati ni, itu bermakna, kau bukan ku anggap sahabat . Tapi jika sebaliknya,itu maknanya, ada rasa sayang dihati ni untuk kau .

Pernah terfikir, mungkin hanya aura negatif yang datang menerjah hati ni, jadi aku biarkan . Tapi lama-kelamaan, sikap tu semakin terpamer . Jadi, masih hanya aura negatif kah itu? 
Aku tetap berharap, itu semua hanya mainan perasaan aku yang diusik oleh rasa sensitif :'(

Semoga, tuhan terus kuatkan ikatan persahabatan kita. 
Semoga, kita terus menjadi sahabat hingga ke syurga .



Aku sayang kau .
sahabat



2 comments

  1. Sabar ye kak , cuba la jernihkan yang keruh. Bicara dari hati ke hati , In sha Allah ok nanti.

    ReplyDelete
  2. betul tu Fiza.. eyza pun kkdg pernah rasa macam tu.. kalau ada yang tak kena cepat jer terasa hati.. ye la, kita BFF dia, tapi bila kkdg ada perkara penting yang kita tak tahu tapi orang lain tahu dulu memang akan terasa jgk hati ni.. maybe lumrah dalam persahabatn..Moga persahabatan kita dengan sahabat2 kita akan berkekalan selamanya.. :)

    ReplyDelete

Hidup ini indah, hargai setiap detik keindahan
yang kita kecapi sebagai pengubat untuk
setiap duka yang hadir =)

❤Love to be loved❤