Hari 14 l Cerita kasut saya


Assalamualaikum .


#CABARAN30HARI


Kasut! hahahaha

Terimbau kembali kejadian ituu!

Ohhh tidakkkk

Malunyaa !

Sungguh Malu!


Kisahnya,

Dalam tahun 2008, waktu tu fiza masih bekerja di Ipoh dan masih belum berkahwin. Suatu hari tu, fiza follow ofismate pergi ke KWSP untuk urusan pengeluaran sebab keje dah cukup 3 tahun berkhidmat, so kita penjawat awam memang diberi pilihan untuk pilih skim KWSP atau pencen . Fiza pilih skim pencen , maka khidmat KWSP akan ditamatkan .

Kami pergi tu waktu lunch yang sejam tu dan masa memang singkat, so harus la kelam kabut dari ofis .
Sebenarnya pejabat KWSP tak jauh pun dari ofis, kami pegi pun jalan kaki je . Tapi dah memang hari tu hari kelam kabut fiza, maka bila member panggil je nak gerak, terusss fiza sambar beg dan jalan kaki ke KWSP . Masa tu memang tak perasan pun sebarang kepelikan pada diri ini -.-

Bila sampai je pejabat KWSP, fiza pun beratur la, tunggu turn . Masa beratur tu, fiza memang perasan tau, ada dua tiga orang duk pandang fiza atas bawah, senyum . ehh, apa hal dorang ni .

buat dek je dulu .

Tapi, bila ada lagi yang duk tengok-tengok, fiza pun selidik la, apa yang tak kene dengan diriku ini . Dah cek, semua oke  oh, satu tempat tak cek lagi, maka fiza pun tunduk la ke bawah untuk tengok kaki pulak .

dan


memang



puncanya datang dari kaki!



uwaaaaaaa




SEBELAH KASUT, SEBELAH SELIPAR T.T



Betapa dasyatnya rasa malu pabila sedar kesilapan dan kecuaian diri waktu tu .Sobss!


Terus lari keluar dari pejabat KWSP, tinggalkan member, balik ofis. T_T . Macam mana la aku boleh tak rasa lain masa jalan tu :'(


Di ofis, bawah meja fiza, memang akan jadi satu kemestian, mengumpul dua tiga jenis kasut dan selipar, bercampur aduk semua . Pastu pulak, bila duduk di kerusi kat ofis sambil buat keje, fiza memang tak suka pakai kasut . Nak berjalan , baru sarung .

Kejadian tu kan, buat fiza giler berhati-hati dah lepas tu, setiap kali nak pakai balik kasut atau selipar, memang akan tengok dulu betul-betul .huhu


Sekian, kisah sadis fiza tentang kasut -.-


4 comments

  1. ini mesti kes tak sedar dan tak perasan ni sebab nak cepat... hu hu hu....

    ReplyDelete
  2. seyes??haha...sabar2.pengalaman mematangkan kita.kehkeh

    ReplyDelete
  3. sudah jadi kemestian utk org pompuan. bawah meja mesti ada 2 atau 3 pasang kasut...pernah jd cenggini jgk tp mujur baru sampai kt pintu ofis jer...

    ReplyDelete
  4. hahahahhahahah.....penat nak gelakkk,....

    ReplyDelete

Hidup ini indah, hargai setiap detik keindahan
yang kita kecapi sebagai pengubat untuk
setiap duka yang hadir =)

❤Love to be loved❤