KEMERIAHAN BERBUKA PUASA DI BUFFET RAMADHAN PICC 2017

Assalamualaikum .

Hello =)

Puasa dah tak lama lagi, jadi sebelum tu, haruslah dah mula menjengah, intai-intai kat mana tempat-tempat makan yang best untuk berbuka nanti kan . Tak sabar sungguh nak tunggu Ramadhan tiba :) Dan seperti tahun-tahun sebelum ni, Buffet Ramadhan di Pusat Konvensyen Antarabangsa Putrajaya (PICC) ni sentiasa menjadi pilihan yang tak pernah mengecewakan fiza.

Menjelang Ramadhan Al Mubarak 2017 yang bakal tiba nanti, PICC sekali lagi berkongsi kemeriahan berbuka 'Iftar' dengan mempromosikan hidangan buffet sebanyak lebih 300 jenis juadah hasil ciptaan masakan chef berpengalaman khas dari PICC. Juadah yang disediakan istimewa pada tahun ini kerana berkonsepkan 'International Iftar' iaitu hidangan antarabangsa dengan gabungan juadah warisan melayu.

Nasi Briyani Buloh, Kaki lembu panggang dan ikan bakar istimewa merupakan 3 juadah yang julung kalinya dihidangkan pada tahun ini. Hidangan ni menjanjikan kelainan citarasa dan semestinya menjadi tumpuan untuk berbuka puasa di PICC nanti . Selain tu, antara juadah lain yang bakal dihidangkan nanti ialah,

Kari Ikan Tenggiri Tomato dan Bendi

Rendang Tok

Daging Hitam Manis

Kari Kambing Rusuk Nangka Muda

Solok Lada dan Daging Bakar

Dan banyakk lagi hidangan lain yang mampu buat kita tak sabar nak berbuka kat PICC nanti .



  






Sesudah selesai menjamu selera dengan juadah utama, kita beralih pulak kepada pemanis mulut ala kampung yang disediakan seperti Pengat Nangka, Pengat Pisang, Bubur Kacang Hijau Durian, Talam Cendol, Kuih Lapis, Wajik Durian dan Talam Keladi . Selain itu, Putu Mayam dengan Gula Melaka, Kek Pandan, Tat Keju, Pulut Mangga, Puding Coklat dan banyak jenis lagi pemanis mulut turut disediakan bagi memberikan pelbagai pilihan rasa kepada pengunjung. 










Haa, ini hanya sebahagian pemanis mulut yang ada nanti dan apa yang bertambah meriahnya nanti, sepanjang bulan Ramadhan, pengunjung juga akan dihiburkan oleh artis undangan iaitu Rosma AF yang akan bersama memeriahkan waktu berbuka puasa di PICC. Harga buffet Ramadhan yang ditawarkan adalah sangat berpatutan iaitu RM98 untuk dewasa dan bagi kanak-kanak berumur 6 hingga 12 tahun hanyalah RM49 seorang. 

Untuk sebarang tempahan dan pertanyaan, boleh hubungi nombor seperti dibawah ya ;




6 comments

  1. yummm yummmm lapar balik tengok gambar makanan hahaha

    ReplyDelete
  2. Best makan kat sini .. semua makanan memang sedap

    ReplyDelete
  3. wahhh membuat perut rasa berdendang

    ReplyDelete
  4. Adui sedapnya. Daging hitam manis tu mesti sedap.
    Janji Kita

    ReplyDelete
  5. darak molek..cr kotak komen xjumpo..haha..bw pg 4 ramadan..:)

    ReplyDelete
  6. semua makanan buat kita terliur

    ReplyDelete

Hidup ini indah, hargai setiap detik keindahan
yang kita kecapi sebagai pengubat untuk
setiap duka yang hadir =)

❤Love to be loved❤