MAMTEEN | Untuk Wanita Ingin Hamil, Sedang Hamil, Menyusu Dan Mempunyai Masalah Haid Tidak Teratur

Assalamualaikum .

Hello =)

Dalam keadaan fiza sekarang, pengambilan pemakanan yang berkhasiat dan sebolehnya cuba mengelakkan makan sesuatu yang boleh memberi kesan pada kandungan sangat fiza titikberatkan. Pengambilan supplement yang bagus untuk diri dan baby juga fiza utamakan . Selain consume dengan susu setiap malam,  asid folic dan pengambilan beberapa vitamin tambahan, sekarang fiza ada juga mencuba satu produk yang bagi fiza sangat bagus sebagai makanan tambahan yang mampu memberikan tenaga berpanjangan serta menstabilkan hormon wanita dan mengandungi beberapa khasiat yang bagus untuk bayi. Lagi-lagi bila kandungan dah mencecah 35 minggu ni, tenaga makin berkurangan dan badan pun rasa makin lesu je, jadi memang sangat sesuai la fiza ambil supplement ni.

Supplement yang fiza maksudkan tu ialah MAMTEEN. Apa yang buat fiza bertambah suka nak ambil supplement ni ialah sebab ianya dalam bentuk tablet yang perlu diisap atau dikunyah je. Haa, macam makan gula-gula tu :) Kunyah-kunyah telan . Tak perlu nak bancuh bagai. MAMTEEN merupakan tablet berperisa susu dan delima , jadi untuk mereka yang tidak gemar minum susu tu, boleh la ambil MAMTEEN ni.



Pinkish gitu botol dia. Bahan utama yang digunakan untuk menghasilkan MAMTEEN ni adalah terdiri daripada bahan-bahan berkhasiat yang semua orang tahu tentang kelebihannya iaitu susu, delima dan kurma disamping beberapa bahan tambahan lain bagi membantu penyokongan terhadap keberkesanan tablet iaitu kacang badam, brokoli, tomato, saffron dan daun zaitun.

Khasiat Bahan-bahan di dalam Tablet MAMTEEN untuk Wanita

Delima


  • Membantu mendapatkan bayi yang sihat dan kulit yang cantik. 
  • Memberi tenaga untuk ibu mengandung dan menyusu. 
  • Membantu mengurangkan alahan ibu mengandung. 
  • Baik untuk penghadaman perut. 
  • Mengurangkan kemungkinan diserang kanser prostat, kanser paru-paru dan kanser payudara. 
  • Buah delima memberi kesan semula jadi kerana dapat mnyahtoksid dan meningkatkan kecantikan kulit semula jadi. Kulit yang sihat merupakan dambaan setiap orang. 
  • Mencegah keletihan. 
  • Mencegah rasa mual. 
  • Membantu memberi tenaga untuk ibu mengandung dan menyusu. 
  • Membantu menstabilkan tahap kolestrol dalam darah.

Kurma


  • Kandungan gulanya 50 hingga 57 peratus glukosa(glukosa memberikan tenaga kepada ibu mengandung untuk melakukan aktiviti seharian) 
  • Tenaga diserap serta merta selepas makan kurma. 
  • Kaya dengan zat besi, kalsium, fosforus, sodium, potasium, vitamin A dan C dan juga niasin.

Susu


  • Zat besi, tembaga dan vitamin A dalam susu baik untuk kecantikan iaitu mencantikkan kulit agar kekal bersinar.
  • Kalsium susu dapat menguatkan tulang. 
  • Kandungan magnesium dalam susu dapat memberikan kekuatan kepada jantung dan sistem saraf. 
  • Mengandungi kalsium yang dapat mengurangkan risiko kanser terutama kanser usus besar. 
  • Mengandungi “Conjugated Linoleic Acid” (CLA) yang membantu meningkatkan metabolisme dan mengurangkan reaksi alergi makanan. Mengandungi protein berkualiti tinggi dan banyak lagi.

Brokoli

  • Meningkatkan sistem imunisasi kerana brokoli kaya dengan beta-carotene, zinc dan
  • selenium yang menguatkan system imunisasi. 
  • Mengurangkan risiko kecacatan dalam kandungan kerana secawan brokoli mengandungi 94mg asid folik, iaitu salah satu vitamin B yang sangat penting untuk tumbesaran janin semasa dalam kandungan. 
  • Mengurangkan penyakit kencing manis ini kerana brokoli kaya dengan fiber dan rendah kandungan gula, penggunaan insulin dapat dibekalkan pada tahap yang minimum. 
  • Zat besi, tembaga dan vitamin A dalam susu baik untuk kecantikan iaitu mencantikkan kulit agar kekal bersinar. 
  • Kalsium susu dapat menguatkan tulang. 
  • Kandungan magnesium dalam susu dapat memberikan kekuatan kepada jantung dan sistem saraf. 
  • Menggalakkan kesihatan tulang kerana brokoli mengandungi lebih banyak kalsium berbanding kebanyakkan produk tenusu, serta mengandungi vitamin K yang menggalakkan tulang yang sihat sekaligus dapat menghindarkan osteoporosis di usia muda. Vitamin C di dalam brokoli yang bertindak sebagai antioksidan dan anti-keradangan membantu melegakan symptom selsema.

Tomato

  • Membekalkan badan dengan vitamin dan mineral yang banyak seperti vitamin A, vitamin K, vitamin B1,B3,B5,B6,B7, vitamin C, folat, zat besi, potassium, magnesium, chromium, choline dan phosphorus. 
  • Tomato mengandungi asid coumaric dan asid chlorogenic yang boleh melindungi badan daripada bahan yang karsinogen (bahan yang boleh menyebabkan kanser) yang dihasilkan oleh asap rokok. 
  • Memperbaiki sistem penghadaman dan mengelakkan sembelit. Mengurangkan bahaya pengambilan ubat statin, ubat yang boleh mengurangkan tahap kolestrol badan dengan mengurangkan penghasilannya oleh hati, dengan menyekat tindak balas enzim. Pengambilan ubat ini ada implikasinya, antaranya adalah penyakit hati.

Kacang Badam

  • Mengandungi mineral yang bermanfaat bagi tubuh seperti kalsium, magnesium, zat besi dan zinc.
  • Bentuk yang mirip dengan otak mengandungi omega3, antioxidan, asam folat (vitamin B9), dan vitamin E.
  • Omega 3 baik untuk melindungi jantung kerana almond dapat mengawal takanan darah.
  • Merawat rambut, merawat kulit, membina tulang dan merawat gigi.
  • Mengandungi protein yang tinggi, karbohidrat dan vitamin B.

Saffron

  • Mencerdaskan minda, penyakit radang paru-paru, sakit tekak dan tonsil.
  • Sebarang masalah kulit, menghindarkan batuk dan selsema.
  • Memudahkan penghadaman dan menghilangkan bau mulut.
  • Membuang angin dan asid yang berkumpul dalam perut.
  • Menambahkan tenaga zahir dan batin.
  • Pertumbuhan akal dan fizikal bayi serta kanak-kanak.
  • Awet muda dengan kulit cerah dan bersih.
  • Bahan penenang bagi masalah kemurungan dan runsing.
  • Mengurangkan kesakitan pada kanak-kanak ketika tumbuh gigi.
  • Melancarkan perjalanan haid yang tidak menentu.
  • Menguatkan ingatan dan menghilangkan keletihan.
  • Menyembuhkan sakit perut, pening, sakit gigi, sakit mata dan pelbagai penyakit lain.

Daun Zaitun

  • Daun Zaitun banyak digunakan untuk menjaga kestabilan gula darah dalam tubuh.
  • Kandungan antioksidan di dalam daun Zaitun ini lebih tinggi dibandingkan teh hijau yang selama ini dikenal sebagai sumber antioksidan yang sangat baik bagi tubuh.
  • Daun Zaitun dapat mencegah kerosakan saraf dan mencegah penyakit kanser.

Golongan wanita yang sesuai untuk mengamalkan / mengambil MAMTEEN ;

1) sedang berikhtiar untuk hamil
- Kandungan di dalam MAMTEEN dapat menyuburkan hormon wanita (vitamin C, kurma, olive leaf ekstrak, Saffron powder, dan DHA)

2) sedang hamil
- Boleh diambil oleh wanita yang hamil seawal 12 minggu kandungan ke atas dan selamat untuk ibu serta bayi kerana ianya mempunyai kelulusan KKM dan kilang GMP 

3) Wanita dalam pantang dan sedang menyusu
- Kandungan di dalam MAMTEEN dapat bertindak sebagai Milk Booster

4) wanita yang mempunyai masalah period tidak teratur


Untuk makluman korang, MAMTEEN tidak megandungi kologen jadi ianya selamat untuk digunakan bagi mereka yang alahan pada kologen :) Dibawah ni ada beberapa testimoni oleh pengguna yang telah menggunakan MAMTEEN dan dah merasai kesannya ,




Jadi korang, apa tunggu lagi, cepat dapatkan MAMTEEN untuk tambahkan tenaga disamping untuk beberapa kelebihan lain yang dah fiza sebutkan di atas :) 

Info Produk/Lanjut 

Harga : 
RM65/ Semenanjung Malaysia
RM69/ Sabah dan Sarawak
(Sebotol mengandungi 30 tablet, boleh diambil 1-2 tablet sehari untuk kesan maksima . Sebaiknya 15-30 minit sebelum sarapan pagi)

Instagram :

Facebook :


20 comments

  1. Ooo boleh sajes kat kawan yang tgh preg..

    ReplyDelete
  2. Bestnyaaa , nnt mengandung sekali lagi nak try :p

    ReplyDelete
  3. Memang sesuai la tuk fiza bakap ibu dan kak sue yg menyusukan ni hehehhe

    ReplyDelete
  4. Kak Nina pun tengah cuba Mamteen ni untuk tambah susu ibu. Sedap!

    ReplyDelete
  5. Bagus yer produk ni, semua bahan-bahan berkhasiat dalam 1 tablet.

    ReplyDelete
  6. Hai fiza.. wah bagus jugak produk ni ya..ada delima dan makanan sunnah yg lain juga..

    ReplyDelete
  7. Terima kasih atas info yang sangat bermanfaat ini. Boleh dipanjangkan kepada rakan-rakan wanita yang lain

    ReplyDelete
  8. wah..best nya..ada semua bahan2 yang banyak khasiat.

    ReplyDelete
  9. Menariknya Mamteen ni.. packaging menarik n bahan2 yang digunakan semuanya terkenal kaya dengan pelbagai khasiat..

    ReplyDelete
  10. Banyaknya khasiat! Mesti sedap ni kalau kunyah2 time rasa mual

    ReplyDelete
  11. rasa mcm mne kak fi ? ke takde rasa...

    ReplyDelete
  12. Bagus sangat...berkhasiat dan senang dimiliki...Thanks kongsi info baik ni kak Fiza :)

    ReplyDelete
  13. Thanks info ni kak.. kawan saya lama dah cari produk macam ni. Boleh share nanti kat dia.

    ReplyDelete
  14. Boleh cuba ni untuk milk booster.

    ReplyDelete
  15. Bagusnya..tunggu kandungan besar sikit nak cubala

    ReplyDelete
  16. Bagus gak jenis kunyah camni, lagi senang nak amalkan

    ReplyDelete
  17. Delima memang bagus untuk kandungan. Semoga dipermudahkan untuk Fiza nanti ye..

    ReplyDelete
  18. Ohhh banyaknya buah-buahan dan sayuran yang diadun didalamnya, memang penuh dengan khasiat ni

    ReplyDelete
  19. Boleh tey mamteen nih nanti nak banyakkan susu

    ReplyDelete

Hidup ini indah, hargai setiap detik keindahan
yang kita kecapi sebagai pengubat untuk
setiap duka yang hadir =)

❤Love to be loved❤